NotíciesSuccessos

Testimonios de la oleada de robos en las casas de Roca Grossa este fin de semana

Fin de semana negro en la urbanización de Roca Grossa en Lloret de Mar, ante una oleada de robos violentos en cuatro hogares. Según comentan los vecinos, no recordaban una avalancha de delincuencia tan continuada y agresiva como estos días. 

En los ‘saqueos’ realizados, coinciden todos los afectados en el mismo ‘modus operandi’: sentirse observados y aprovechar cuando han salido a hacer sus rutinas, para entrar en las casas a desvalijar, destrozar y robar todo lo que encontraban de valor, donde joyas, dinero y pequeños artículos electrónicos eran los objetivos. 

Los mismos vecinos denuncian sentirse desprotegidos y con miedo ante estos actos, que aseguran cada vez son más presentes, aunque no recuerdan un fin de semana tan negro.

Hablamos desde Lloret Gaceta con una familia afectada en uno de estos robos, y nos dan su testimonio en primera persona. Por un lado hablamos con Natalia, madre de familia y vecina de Roca Grossa y su hija Laura, que aporta una visión diferente al robo, transmitiendo lo que su compañera animal Leia, percibió en esta lamentable situación.


Visión de Leia, la joven mascota de la familia y testigo de los hechos, transmitidos por Laura, su compañera humana:

Mi familia llegó a casa hacia las 19:30h, me encuentro abajo, en la puerta jadeando y decido esperarlos, y para que negarlo, estaba muy alterada. Laura (hija), Natalia (madre) y Jordi (padre) me saludan como es habitual, y enseguida Laura me dá juego con el mordedor, caminando para entrar a nuestro hogar, y cuando acabamos de subir casi todas las escaleras, empiezo a ladrar desesperadamente hacia la parte de detrás de la casa enseñando los dientes y gruñendo sin dejar pasar a mi compañera humana de ninguna manera, quería explicarle lo que viví esa tarde y aún “en shock” pero no puedo hablar, Laura se asusta mucho, y baja corriendo donde están sus padres descargando la compra del coche.

Nunca la vi tan asustada y como ella le dijo a sus progenitores: “Estoy muerta de miedo” y les comentó que creía  que había alguien dentro de casa, pero no se lo acaban de creer ya que es algo muy raro. Natalia y Laura van a darle la compra a nuestra vecina, y Jordi entra en casa, yo con impotencia y querer explicar lo que allí presencié esa tarde, no paraba de dar vueltas por la casa y dirigirme a la parte de atrás… De golpe escuchamos a Jordi exclamar: “nos han entrado!!” Sentí con mi sexto sentido unas sensaciones y emociones en mis 3 compañeros humanos, llamado MIEDO!. Empezaron a gritar a nuestra vecina que llamara a la policía. Llega la policía y suben donde había una puerta forzada y rota, mis nervios van a más, y lo manifiesto ladrando y gruñendo, incluso intento atacar a la policía tirándome encima, pero intento calmarme.

La policía sube al lugar del origen por donde entraron; nunca podré olvidar las palabras que dijeron al abrir la puerta: “Somos la policía y estamos armados, si hay alguien, que salga con las manos en la cabeza!!”

Registraron toda la casa, pero ni rastro, mi impotencia iba “in crescendo”y me gustaría explicar lo que ví y viví, pero nunca podrá ser, solo puedo decir que el daño que han hecho esos seres que han entrado a nuestro hogar, no es solo material, nos han hecho un daño irreparable.
Hoy lunes, estoy un poco más tranquila, con un único deseo, y pillen a esos delincuentes y paguen su merecido. 

Visió de Natalia, des de la impotència de veure ‘saquejada’ casa seva:

Avui ens ha tocat a nosaltres, ens han entrat a casa, com s’ho han manegat? Doncs, fàcil no ho han tingut, han pujat a la terrassa d’adalt, tenim una gosseta molt joveneta que s’ha tornat boja bordant (els veins diuen que estava histérica  bordant sense parar) i estic segura que ha intentat atacar, pero de ben segur que l’han picat (aixó és el que més greu ens sap, el seu estat) una vegada adalt han doblegat una porta de ferro forjat, (els mossos han flipat amb el que han fet amb la porta).

Quan hem arribat la gosseta estava histérica, bordant descontroladament ens marcava la part del darrere i protegia a la Laura, era per veura- ho, i ha vingut dient “mama a la Leia li passa alguna cosa”. La gosseta bordant histérica i treient saliva mentre mostrava els ullals, i es posava tota l’estona davant de la Laura perquè no pugués avançar…

Ufff… no es normal, crido a la Leia i encara es posa més nerviosa i borda més, mentre no deixa ni un segon d’estar vigilant a la Laura, quan escolto cridar en Jordi que han entrat a casa i que hem de marxar… a partir d’aqui un despropósit. Hem cridat als veins que han trucat policia i mossos, no han trigat gens, haig de donar les gràcies per la rapidesa i la seva valentia, moltíssimes gràcies, encara que aquest espai de temps se’ns ha fet etern.. 

Han vingut també els meus nebots i a un d’ells la Leia el bordava i li ensenyava les dents, normalment la Leia de per si és molt protectora amb la Laura, pero una vegada la Laura li diu prou, remena la cua i juga, avui no hem aconsseguit que en Vadó la pugués tocar, per molt que ho hem intentat, el volia atacar, ensenyant ullals i caient-l’hi les baves com si tingues la rabia.

Una vegada dintre podem comprovar com han regirat TOT a la part de dalt, es esgarrifós, sembla una película, ens han robat totes les joies, entre elles les arrecades que hem va regalar la iaia abans de morir, l’unic que tenia d’ella, a bsnda d’un davantal, unes pulseres que ens va comprar la meva mare amb molt d’esforç, anells de casament etc… jo no sóc de portar res així que s’ho han emportat TOT, ja no és el que val, es que cada cosa tenia una historia al darrere…

L’habitació de la Laura tota potes amunt , es de veritat esgarrifós.
El que li han pogut fer a la gosseta i la por que pateix ara la meva filla, quan tot just començava a poder sortir sense tanta por, amb tota  l’angoixa que porta a sobre, que sortir de casa li costava tant, ara li han tret el lloc que es sentia segura, l’he hagut de portar a casa dels tiets perquè no podia pujar a casa seva de la por, a on es trobarà segura ara??? Com es podrà quedar a casa sola, ha sigut aquí on es va confinar amb la Leia i amb la Shena (gatet) durant un any i mig, sense sortir enlloc, i on es sentia segura i protegida.

Mai, mai, mai a la vida els hi podré perdonar, no hi ha dret.. mai no podré trobar una disculpa, sóc la primera en donar o ajudar, amb el que puc, però aixó NO té perdó.

7 Comentaris

    1. Quines dades et fan falta, si necessites mes dades i ho vols veure per tu mateixa dema be el perit, pots veure el que hi ha,,
      El que expliquem es la sensació, l’impotencia el dolor la por… el veure que se’n porten una part de la teva vida..
      ja et dic no se quines dades et falten. L’adreça? El telefon??

      A tu aquesta historia no t’aporta res i es lícit, a nosaltres ens ajuda el poder compartir aquestes emocions i la gent que ens ha trucat per privat per compartir el que els hi ha passat a ells
      Es diu empatia

      1. Espero que us recupereu aviat del del ensurt. I a veure si teniu sort hi recupereu el que us han sostret. Ànims!!!

    2. Aceptamos todo tipo de crítica hacia nosotros, pero pedimos respeto y empatía hacia los testimonios, en un momento tan dificil. Por otro lado vemos que escribes con un nombre no existente,lo que nos hace denotar cobardía en tu acto anónimo.

  1. Lourdes
    No et conec ni en vull
    Tu has arrivat a pensar lo que has dit?
    Desitjo qué mai et passi una cosa semblant
    Que cojons espero que et trobis algún día amb la situacio que están…
    Per poder dir ostia Em vaig equuvicar

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Articles relacionats

Back to top button