G-TVLloretencs/ques pel mónNotícies

Dolce Vita, ben tornats!

201 dies, es diu ràpid, dos-cents un dies fora de casa, vivint en un veler, creuant l’atlàntic i visitar el Carib, tota una fita i una aventura, i és que creuar un oceà no és qualsevol cosa, tot i que després obtens la teva recompensa, però facil no ho és pas, i si no… pregunteu. Però ara ja són a casa, en Jordi, l’Ariadna, en Marc (esperem vídeo Marc), en Sergi, en Xavi, en Nando i en Iag, ells 7 han estat els qui han fet la travessia de tornada cap a casa, un somni fet realitat, un homenatge en tota regla.

Avui us deixem aquest petit clip d’arribada del Dolce Vita al Port de Blanes amb algunes fotografies dels nostres protagonistes, i també us deixem aquest escrit del capi Jordi que…, a mi almenys, m’ha fet riure bastant, gràcies Jordi per esperar aquells 5 minuts, per mi ha valgut la pena ni que fos l’entrada.

Si voleu llegir el diari d’abord amb el dia a dia d’aquesta aventura cliqueu al seguent enllaç:https://forecast.predictwind.com/tracking/display/SVDolceVita/

Petit resum del Diari d’abord:

Vam sortir de Saint Martin el passat 1 d’Abril destí a Azores.
Durant aquest primer tram de travessa vam tenir de tot. Els primers dies van ser de calmes absolutes, sense pràcticament avançar milles. Desprès ens va arribar per fi el vent i al cap de dos dies ens vam troban enmig d’una borrasca de més de 40 nusos i onades d’entre 5-7 metres. La vam passar com vam poder i vam seguir navegant. Al cap de dos dies ens va arribar un parte no gaire favorable, amb vents de més de 60 nusos. Desprès de reflexionar-ho molt, vam decidir que la millor opció que teniem era tornar enrere, per tal que quan ens arribés aquesta nova borrasca ja hagués perdut intensitat.
Psicològicament va ser potser la part més dura de tot el viatge, ja que vam estar gairebé tres dies retrocedint milles.
Finalment, al cap de 23 dies vam arribar a la illa de Faial, Azores. Vam descansar un parell de dies i el 26 d’Abril vam tornar a sortir rumb Marbella.

Al cap d’un dia de sortir, ens vam haver de refugiar a la illa de Ponta Delgada ja que tornàven a venir forts vents i a més se’ns havia trencat el gènova.
Vam arribar a un port de pescadors on ens van arreglar la vela, i l’endemà vam tornar a sortir.

Creuar l’estret va ser interessant. Just quan estàvem arribant vam escoltar l’avís d’un atac d’orques a un veler molt aprop nostre.
Finalment vam arribar a Fuengirola el 6 de Maig.

El 7 ja tornàvem a sortir per fi amb rumb a casa. On tenim previst arribar el dimecres 11 de Maig.

En total han estat 39 dies de navegació, més les parades que hem anat fent. I un total de 4.100 milles nàutiques.
Hem vist tota mena de dofins, balenes, tortugues, ocells i peixos.
I podriem dir, que hem vist el mar en tots els seus estats i colors.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *