
NOTICIA NACIONAL | Divendres 22 desembre
Els Mossos d’Esquadra s’han mobilitzat avui davant del Departament d’Interior per reclamar «transparència i valentia» a l’hora de defensar el cos segons informa Gironanoticies.com. El Sindicat Autònom de Policia (SAP-FEPOL) i el Sindicat de Mossos d’Esquadra (SME-FEPOL) han convocat una acció davant la conselleria, han tallat el trànsit i han desplegat una pancarta amb el lema «És l’hora de cobrar». A més, una trentena de representants sindicals de tot el territori s’han assegut davant del departament amb benes que els tapaven ulls i boca per denunciar que se’ls vol aplicar «la veu mordassa» i callar «la veu de tot el col·lectiu».

El secretari general de SAP-FEPOL, Pere Garcia, ha exigit a Interior que escolti les reivindicacions dels Mossos, ja que el que s’està plantejant a les negociacions no és suficient. «La primera negociació va donar un acord raquític als nostres interessos», critica, assegurant que per a la segona «ni tan sols sabem el pressupost de què disposa».

«Demanem a Interior que sigui transparent i valent», ha conclòs Garcia, que ha exigit «un gir de 180 graus» a les polítiques de seguretat de la conselleria. «Que defensi el cos de Mossos com diu que fa, tot i que de portes en dins, amb les polítiques de seguretat que du a terme, ens debilita encara més», lamenta Garcia.
Fotos © Julián Vásquez / Gironanoticies.com



